תרבות

סלין אסייג – ימים למחיקה

השקת הספר "ימים למחיקה" - סלין אסייג
ימים למחיקה הוא הרומן השלישי של סלין אסייג בו היא מביאה מבט קרוב ובלתי מתפשר של אישה אל סוף חייו של אביה. ברומן היא מתארת כיצד המוות כובש אותו אט אט, והיא רואה כיצד הוא נפרד מטעמים, מקולות, ממראות מהמוכר ומן הנעלם. הספר נפרש על פני תקופה של שלוש שנים של גסיסה איטית. למרות הכאב, יש חיפוש מתמיד אחר תקווה ותכלית לקיום בספריה של אסייג.
בספר הראשון, צעקה הפוכה, התקווה\המפלט\הגאולה היא בריחה, ובספר השני, פרקי מכונות , זו הכתיבה (כלומר הבנה עצמית או הבעה עצמית? הבנה). בספר הזה פחות ברור למה אפשר לקוות בתוך כל הכאב והסתמיות, למוות? לשיכחה? אולי בכל זאת לאהבה?
כתיבתה של אסייג זכתה מיד עם הופעתה הפומבית בתגובות נלהבות ובשבחים יוצאי דופן של הביקורת וכן של ועדות הפרסים. התגובות הבליטו, כל אחת בדרך אחרת, את היצירה המשלבת בדרך מיוחדת אלימות, מיניות ורסיסים ביוגרפיים ההופכים, בדרך פלא, לטקסט מלא יפעה. צעקה הפוכה (אחוזת בית, 2014) היה מועמד לפרס ספיר וזיכה את אסייג בפרס שרת ההתרבות ובמלגת פרדס מטעם הספרייה הלאומית. פרקי מכונות (אחוזת בית, 2017), היה מועמד לפרס ספיר וזיכה את הסופרת בפרס ראש הממשלה.
דוברים באירוע ההשקה:
עורך הספר – יגאל שוורץ, חוקרת ספרות, עורכת וסופרת – ד”ר מוריה דיין קודיש, סופרת וחוקרת ספרות – מעין איתן, הסופר – סמי ברדוגו
הקראה:
השחקנית והיוצרת – אסי לוי.
שירה:
בר להב
נגנים:
גיטרה – יהונתן הלל
כלים אתנים – יהודה סמית.
את הערב תנחה הסופרת נועה סוזנה מורג.